Mysoft avvikles i løpet av 2019 – hva må dere gjøre nå?

Nå som turnforbundet har bestemt seg for å terminere avtalen med Mysoft skal systemet avvikles innen 2019 og mange turnforeninger må nå over på nye løsninger. Stress tenker dere kanskje? Neida!

NIF har gjort det klart at alle klubber og foreninger må få medlemmene sine inn i NIF sin database. Ettersom at Mysoft ikke har hatt en integrasjon opp mot NIF er dere nødt til å få medlemmene inn nå, så hvordan kan dere gjøre det på enklest mulig måte?

1. Finn en leverandør som er godkjent av NIF – da kommer medlemmene inn automatisk

Hvis dere finner en løsning som er integrert opp i mot NIF sin database vil dere fylle NIF sine krav uten å måtte oppdatere to steder. Listen over de godkjente løsningene finner dere her: https://itinfo.nif.no/ItINFO:Godkjente_medlemsløsninger

2. Be om en demo eller gjennomgang av systemet

Avtal et tidspunkt hvor dere kan få en gjennomgang av løsningen dere vurderer. Dette er lurt for å se at det fyller alle behovene dere har i klubben eller foreningen. Her må dere huske at den nye løsningen skal spare dere for tid og gjøre medlemshåndteringen og administrasjonen lettere, ikke være en tidstyv som stjeler tiden dere ellers kunne hatt i hallen!

Spørsmål det kan være lurt å stille under en demo:

– Er løsningen integrert opp i mot NIF sin database?
– Har de erfaringer med andre turnforeninger?
– Hjelper de dere med medlemsinnlastningen?
– Har de en påmeldingsløsning som gjør partipåmelding lettere?
– Kan dere ha påmelding med venteliste?
– Er det enkelt å opprette betalinger og følge opp ubetalte krav?
– Tilbyr de gratis support?

3. Hent ut medlemslistene fra Mysoft og send de til den nye leverandøren

Dere kan enkelt hente ut full medlemsliste fra Mysoft og sende dette til den nye leverandøren. Listene dere har inneholder allerede den informasjonen dere trenger for å få alt inn i NIF sin database (stamdata). Den nye leverandøren deres vil gi dere beskjed hvis det er noe dere mangler slik at dere er sikre på at alt kommer inn riktig. Så fort medlemslisten er lastet inn i det nye systemet vil den også ligge i NIF sin database.

4. Kom i gang med det nye systemet!

Nå som dere har fått lastet inn medlemmene deres er alt klart for å ta den nye løsningen i bruk. Be om et implementeringsmøte med den nye leverandøren hvor dere forklarer hvordan dere ønsker å sette opp de ulike partiene og sende ut betalinger. Den nye leverandøren vil kunne hjelpe dere med å sette det opp sånn dere ønsker slik at første partipåmelding går av seg selv.

Se hva turnforeninger som allerede har gått over til WebOrg sier om løsningen og overgangen:

Trondhjems Turn – «Veldig flott å gå over – mye enklere. WebOrg er et system som er mye lettere å skjønne. Minsket administreringen ekstremt og er tidsbesparende som bare rakkern!»

Molde Turn – “Overgangen har gått over all forventning. Det viktigste for meg og andre ansatte i idrettslagene, er at vi har et registreringssystem med betalingsløsning som fungerer, og at vi har tilgjengelig hjelp når vi trenger det. Dette har vært helt fabelaktig bra.”


Vi er sosiale
Kontaktdetaljer

Drammensveien 288
1327 Lysaker

Noe du lurer på?
Fields marked with an * are required