Medlemsregister er et hett tema blant idrettslag i 2016 grunnet krav om implementering av godkjent medlemsregister fra NIF innen utgangen av året. Et medlemsregister er imidlertid kun én del av en total webløsning for idrettslag anno 2016.
Det å bytte system behøver ikke være en stor jobb, men avgjørelsen på den annen side er betydelig. Derfor anbefaler vi i WebOrg at klubbene gransker sine egne behov og undersøker markedet for å finne en webløsning som passer dem best. NIF sier det godt selv:
Det finnes altså flere integrasjonspartnere med NIF, og WebOrg er en av disse. I korte trekk står man overfor valget mellom en fragmentert webløsning for idrettslaget, med flere forskjellige leverandører, eller en total webløsning som samler alle de viktigste funksjonene på ett sted. Se oversikt fra NIF under:
Betalingsløsning
Betalingsløsningen koster ikke noe i måneden, kun for bruk. Prisen er NOK 2 + 2,3% per transaksjon. Med WebOrg får klubben inn pengene BRUTTO på konto i løpet av 24 timer etter at en transaksjon er gjennomført.
Løsning for arrangementer
WebOrg har en innebygget arrangementsløsning med påmelding og online betaling. Av andre ting verdt å nevne er automatisk venteliste og mulighet for egendefinert prismatrise.
Egentilpassede tilganger for admin
WebOrg samarbeider både med NIF og klubbene og det har resultert i ett sett roller som passer for alle typer funksjoner i klubben. Vi pleier å si at ca. 10 % av klubbens medlemsmasse er brukeradministratorer på ett eller flere nivå i klubben.
Medlemsmeny for betaling og kommunikasjon
Medlemsmenyen lar medlemmene betale sine kontingenter og treningsavgifter, oppdatere sin informasjon samt ha oversikt over sin familie. Det er også knyttet opp et meldingssenter for blant annet kommunikasjon i laget.
Felles brukergrensesnitt
Lav brukerterskel er viktig og derfor skal man kunne kjenne seg igjen. Uavhengig om du er daglig leder eller trener er brukergrensesnittet (designet) det samme.
Ett punkt for support
Alt fra tekniske til rene brukerspørsmål går enten gjennom vårt supportsenter – support.weborg.no eller telefon. I supportsenteret finnes det en rekke guider.
Synergier ved å samle funksjonalitet
Ved å samle webside, medlemsregister og betalingsløsning får man en rekke unike muligheter man ikke får med fragmenterte løsninger, som f.eks:
– Arrangementer som rekrutteringskanal – kjør arrangementer gjennom websiden, få informasjon om ikke-medlemmer og legg de automatisk til i grupper for fremtidig kommunikasjon
– Skille på pris – muligheten til å ha forskjellig pris til medlemmer og ikke-medlemmer av klubben
– Økt trafikk på hjemmesiden – hjemmesiden kan i høyere grad bli en informasjonskanal, og sponsorene nyter godt av økt synlighet